tirsdag 26. september 2023

Sjekke bremsene

Jeg likte ikke lyden som av og til oppsto når jeg bremset ned bilen, så jeg dro på service med den.

Svaret var at det ikke var noen dramatikk, men litt slitte var jo bremsene.
Både foran og bak.
Vi hadde en lengre tur foran oss, og avgjørelsen var lett å ta.
Nye bremseklosser både foran og bak.
Det finnes sikkert statistikk på hvor mange bilulykker som har vært forårsaket av slitte eller ødelagte bremser; kanskje også over hvor mange liv det har kostet.
Det var nok en periode da jeg tenkte at «de holder en stund til» når jeg fikk slike beskjeder, men denne gangen tok vi grep med det samme.
Det er mange situasjoner i livet der det er nødvendig både å ha kontroll på bremsene og på at de fungerer som de skal.
I en enkel, kanskje litt naiv barnesang fra søndagsskolen heter det: «Vær forsiktig, lille foten, hvor du går», hånden hva du gjør eller hjertet hva du tror.
Pass på at bremsene er i orden.

Publisert som «Dagens andakt» på KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar