tirsdag 28. februar 2023

En brann


Profeten Jeremia opplevde mye motstand i sin tjeneste.

Til slutt sa han: – Dette vil jeg ikke mer!
Men når det kom til stykket, klarte han ikke å tie. «Da var det som om det brant en ild i mitt hjerte», skriver han. «Den var innestengt i knoklene mine» (20, 9).
Det kunne være tøft å stå fram med Herrens budskap, men det var enda tøffere å la det være.
Den kanadiske frelsesoffiseren Clarence Wiseman (bildet) tjenestegjorde i mange land og i mange oppgaver. Den siste var som Frelsesarmeens verdensleder på 1970-tallet. Da han var blitt pensjonert, skrev han en bok om sitt liv: «A burning in my bones».
Han kjente seg igjen i Jeremia sin erfaring, både når det gjaldt brannen i knoklene, men også i den neste erfaringen profeten gjorde: «Men Herren er med meg som en veldig kriger» (v. 11).
En brann, men også en glød, i pakt med Jesu løfte da han sendte ut disiplene: «Jeg er med dere alle dager» (Matt 28, 20).

Publisert som «Dagens andakt» på KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar