tirsdag 31. januar 2023

«Det jeg skjønner»

Det kan sikkert være enighet om at det står ting i Bibelen som mange av oss ikke skjønner.

Den amerikanske humoristen Mark Twain (bildet), han som skrev om Tom Sawyer og Huckleberry Finn, sa om dette: «Det er ikke de tingene i Bibelen som jeg ikke skjønner som plager meg mest. Det er tvert om de tingene jeg faktisk skjønner!»
Mange tenker at «jeg er ikke verre enn mange andre» - Bibelen sier at alle er like store syndere.
Mange tenker at «jeg gjør så godt jeg kan» - Bibelen sier at alle trenger å bli frelst.
Mange tenker at Gud vil ha oss alle til himmelen. Bibelen bekrefter det, men sier samtidig at den eneste veien dit er gjennom troen på Jesus Kristus.
En mann ble spurt hva han gjorde med «vanskelige» bibeltekster.
– Jeg gjør det samme som når jeg spiser fisk, svarte han. – Jeg legger beina i fisken til side og konsentrerer meg om maten.
Det er mye god næring i Bibelen. Konsentrer deg om det.

Publisert som «Dagens andakt» på KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar