tirsdag 23. november 2021

På høyden - i dalen


Den unge, svenske gospelartisten Emilia Lindberg er ofte å se på ulike kristne fjernsynskanaler.

En av de mest populære sangene hennes handler om at «den Gud som är på höjden» er den samme nede i dalen; den Gud som er med når man har medgang, han er også med når man har motgang.

Dette er en ur-gammel erkjennelse blant Guds folk.
Salmisten David beskrev det slik: «Stiger jeg opp til himmelen, er du der, legger jeg meg i dødsriket, er du der» (Salme 139, 8).
For 100 år siden satte en ung frelsesoffiser seg ned og skrev det ville dele med seg som sitt vitnesbyrd. Sangen synges fremdeles og mange er glad i den:
«Jeg har vandret med Jesus i mørke og lys
under vekslende tider og kår.
Men når alt om meg skiftet, jeg sang til hans pris:
Han er trofast i dag som i går»
.

Hebreerbrevets forfatter til slutt: «Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja, til evig tid» (13, 8).
Vi er mange som har delt Emilia Lindbergs erfaring!

Publisert som «Dagens andakt» på KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar