mandag 22. mars 2021

«Et kristelig blad»

Som ung frelsesoffiser opplevde jeg en gang å bli stanset av en dame som lurte på om jeg hadde «Krigsropet» i veska. Tilfeldigvis hadde jeg det, fant det fram og handelen fant sted.

– Du skjønner at det bladet jeg pleier å lese har ferie, og et kristelig blad er jeg bare nødt til å ha, forklarte hun.
Det finnes mange blader i kristen-Norge, og den gang dette skjedde var det vel enda flere.
De kom som regel en gang i uka og hadde både reportasjer, rapporter og intervjuer, sammen med åndelige betraktninger av forskjellige slag: Korte notiser og lange reportasjer, enkle vitnesbyrd og krevende, teologiske artikler.
Noen leste «alt» som sto sitt blad, andre leste bare noe.
Vi som var ansatt i de ulike redaksjonene forsøkte så godt vi kunne å formidle både nyheter og velsignelser. Og vi kjente på glede når noen fortalte oss at «et kristelig blad»; det var de bare nødt til å ha.

Publisert som «Dagens andakt» i KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar