fredag 8. april 2022

«Godt for meg»

Som ung var hun aktiv i en menighet.

Så skjedde det ting som gjorde at hun ikke var så aktiv lenger.
På sine eldre dager, og på et nytt sted, oppsøkte hun igjen det kristne fellesskapet, og etter en tid ba hun om å bli skrevet inn som medlem.
– Jeg kjenner det er godt for meg å komme her, sa hun til pastoren.

Det kan være flere årsaker til at en person synes det er godt å oppsøke et kristent fellesskap: Et sosialt felleskap, det å lytte til og delta i sang og musikk, eller det å lytte til både lesningen av Guds ord og fortolkningen av det.
Det kan også handle om det fellesskapet man erfarer både når andre ber og en ber selv.
«Det er godt for meg», sa hun. David sa: «Jeg ble glad da de sa til meg: – Vi vil gå til Herrens hus» (Sal 122,1).
Mange har vokst opp med det å gå til Guds hus på søndag, for andre har det kommet senere, sammen med erkjennelsen av at det er godt for en å komme dit.

Publisert som «Dagens andakt» på KPK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar